• Golf Dondurma’nın Horeca sektörüne özel sunduğu ürün çeşitleri nelerdir?

Bu ürünlerin diğer pazarlardaki ürünlerden farkları nelerdir?
Golf Dondurma olarak sektörümüzde ürün gruplarını impulse, takehome ve ev dışı tüketim olarak ele alıyoruz. Impulse ürünlerimiz “tekli” olarak satılan, tüketicilerimizin dondurma yemek istediği her noktada satın alarak rahatlıkla tüketebileceği ürünler. Buna karşın takehome ürünlerimiz, litrelik ya da “çoklu paket” olarak adlandırılan, genellikle ev içindeki kişiler tarafından ortak tüketilen ürünlerimiz. Ev dışı tüketim ürünlerimiz ise restoran ve cafe gibi yerlerde “açık dondurma” olarak satılan litrelik ürünlerimiz. Tabii ürünler temelde bu üç grupta oluşsa da ayrıca ürünler kendi içlerinde Premium, ekonomik segment ve çocuk ürünleri olarak da ayrılıyor. Bu kapsamda litrelik ürünler olarak horeca sektörüne Golf ve Golf Festival markalı ürünlerimizi sunmaktayız. Bunun yanısıra Horeca sektörünün öncü dondurma zinciri Coldstone markası için dondurma üretimini dokuz yıldır Golf Dondurma olarak gerçekleştirmekteyiz. Golf Dondurma olarak düğün – etkinlik – kutlama gibi organizasyonlara özel geliştirdiğimiz Golf Rulokalp dondurulmuş markalı ürünümüz ile sektöre liderlik etmekteyiz. Catering sektöründe kullanılmak üzere kişiye özel porsiyonlanmış Golf Catering Cup markamız ile de pazardaki ihtiyaçları karşılamaktayız.
• Horeca sektöründeki müşterilerinizin özel ihtiyaçlarına nasıl yanıt veriyorsunuz?
Bu ihtiyaçları belirlerken hangi yöntemleri kullanıyorsunuz?
Golf Dondurma ailesi olarak kurulduğumuz ilk günden bu yana hem müşterilerimizin taleplerini dinliyor hem de sektörümüzle ilgili trendleri ve yenilikleri takip ediyoruz. Bu doğrultuda gıda ve içecek sektöründe yer alan, düzenli çalıştığımız işletme ve markalar için de talepleri doğrultusunda elimizden geleni yapıyoruz. Bize gelen tüm talepleri karşılarken en büyük önceliğimiz kaliteden ödün vermemek. Golf Dondurma olarak her zaman üretimimizde yüksek kaliteyi korumaya özen gösteriyoruz.
Bu kapsamda düğün – etkinlik – kutlama gibi organizasyonlarda sektörden gelen talepleri analiz ederek, sunumları kolaylaştırmak adına Golf Rulokalp dondurulmuş pasta ürünümüzle sektörün tüm ihtiyacını Golf Dondurma olarak karşılamaktayız. Sunum kolaylığının yanı sıra ürünümüzün dilimli olmasının bir diğer avantajı olarak, hazır dilimli olmasından dolayı sıfır atık hedefiyle ürünün operasyonel verimliliğine katkı sağlıyoruz. Bu ihtiyaçları karşılamak için sahadan gelen talepleri ve müşteri geri bildirimlerini analiz ederek Ar-Ge departmanımız ile çözüm odaklı ve pazara yön veren metotlar geliştirmekteyiz.
• Horeca sektörüne yönelik pazarlama ve promosyon stratejileriniz nelerdir? Bu stratejileri belirlerken hangi faktörleri göz önünde bulunduruyorsunuz?
Pazardan gelen geri bildirimler ve araştırmalarımız neticesinde dondurmalarımızın tamamlayıcı ürünleri olan külah, kap, pasta altlığı ve dondurma kaşığı tedarik ederek müşterilerimizin tüm ikram süreçlerinde destek oluyoruz. Bununla birlikte sezonsal şartları göz önünde bulundurarak şemsiye, dolap gibi çeşitli görsel materyallerin teminini sağlıyoruz. Tüm bunların yanı sıra stratejik olarak önemli bulduğumuz noktalarda renkli ve eğlenceli dondurma dünyasını yansıttığımız nokta içi görsel tasarım ve uygulama desteği avantajını müşterilerimize sağlıyoruz.
• Ürünlerinizi Horeca sektörüne nasıl dağıtıyorsunuz? Bu süreçte karşılaştığınız zorluklar ve çözüm yöntemleriniz nelerdir?
Depolanması ve taşınması en zorlu ürün grubu olan dondurmalarımızın, teknolojik araçlarımız ile soğuk zinciri kırılmadan müşterilerimizin dolaplarına ulaştırıyoruz. Bütün bunları organizasyonel gelişim birimimizin liderliğinde yönetilen eğitim programımız kapsamında dağıtım personellerimize verilen Gıda güvenliği eğitimleri ile destekliyoruz.
• Dondurma ürünlerinizin kalitesini ve tazeliğini Horeca sektörüne özgü nasıl garanti altına alıyorsunuz?
Ürünlerimizin depolardan çıktığı andan itibaren müşterilerimizin dolaplarına ulaşana kadar soğuk zincir kırılmaması amacıyla bekletilmeden dolaplara yerleştirilmesi, araç ve dolap sıcaklık kontrolünün belirli periyotlarla gerçekleştirilmesi gibi önlemler ile ürünlerimizin kalitesini ve tazeliğinin garantisini müşterilerimize sunuyoruz.
• Ar-Ge çalışmalarınız ve yeni ürün geliştirme süreçleriniz hakkında da bilgi alabilir miyiz?
Ar-Ge çalışmaları önem verdiğimiz ve üzerinde hassasiyetle durduğumuz bir konu. Çalışmalarımızı ürün geliştirme, ürün iyileştirme, tedarikçi geliştirme, hammadde geliştirme, ambalaj iyileştirme ve geliştirme ve üniversite sanayi iş birliği projeleri yönetimi olarak farklı başlıklar halinde yürütüyoruz. Ar-Ge ekibimiz 13 kişiden oluşuyor ve ekibimiz kendi içerisinde Ürün Ar-ge, Ambalaj Ar-ge ve hammadde tedarikçi geliştirme olmak üzere birimlere ayrılıyor. Türkiye’nin en büyük yerel dondurma üreticisi olarak 20 yılı aşkın süredir Bursa ve Kahramanmaraş fabrikalarımızda Türk mühendislerin geliştirdiği birbirinden lezzetli dondurmaları üretmeye gayret ediyoruz. Uzman ve yetkin kadrolarımız sayesinde hem piyasanın en güçlü oyuncularından birisiyiz hem de tüketicilerimizin güvenini kazanmış bir markayız. Bu nedenle Golf Dondurma ailesi olarak dondurmalarımızı geliştirirken verimli ve kaliteli olmayı birinci sıraya koyuyoruz. Özellikle ülkemizde yaşayan tüm vatandaşlarımızın ihtiyaçlarına ve tüketim alışkanlıklarına uygun ürünleri pazara sürmeye özen gösteriyoruz.
Horeca sektöründe paketli dondurma dünyasından farklı olarak çeşitliliğe odaklı bir tüketim olduğunu görüyoruz. Bu doğrultuda Ar – Ge çalışmalarımızı klasik lezzetlerin yanında çeşitli meyve ve kuruyemiş hammaddeleri ile birleştirip farklı lezzetler ile tüketicilerimizi buluşturmaya özen gösteriyoruz. Bir diğer önemli nokta da okazyona yönelik ürün geliştirmeye özen gösteriyoruz. Örnek olarak kültür turizmin gelişmiş olduğu bölgelerdeki oteller için daha geleneksel lezzetlerdeki ürünlerimize ağırlık verirken, deniz turizminin yaygın olduğu sahil bölgelerindeki otellere ise daha serinletici, meyveli farklı lezzetlerdeki ürünler geliştirmekteyiz.